måndag 12 oktober 2009

Endurance

Igår var jag upp till Ortholmen och hjälpte Lelle (kusin) med att dra upp bryggan så slapp "gubbarna" göra det. Gick ganska fort, 1h ungefär så var det klart och vi gick in i stugan och drack lite kaffe.
När vi satt där så började vi såklart prata motorcyklar eftersom vi delar det intresset. Jag berättade att jag tänkte köra någon tävling nästa år, det ville Lelle också göra. Då slog det mig att vi skulle kunna starta ett team och ställa upp i ERF, en "Endurance" serie. Det är alltså road racing fast med långa tävlingar, 4-8h. Man måste vara minst 3st som delar en hoj också turas man om på banan, lämpligt är att byta när det börjar bli dags för tankning.
Vi snackade lite löst om detta och när jag kom hem sedan ringde min mobil, det var Lelle som berättade att han hade en till förare som ville vara med. Och att han även KANSKE fixat en sponsor åt oss. Nu sitter den andra föraren och Lelle och letar en till mc som är likadan som min, så man kan ha en i reserv utifall vi skulle krascha.
Känns som det kan bli riktigt roligt att dra iväg tre pers och köra något långlopp. Målet är minst 3st tävlingar, tror serien består av 6st tävlingar. Tar vi poäng och det går bra så får vi väl köra hela säsongen =).

Så nu vet ni vad ni kan ge mig i julklapp, födelsedagspresent och kanske för att "sponsra" en helt vanlig vardag, pengar! Massor med pengar! Eller ja... En del IAF, så man har råd med däck och bensin. Det är väl det som kommer kosta, i övrigt ska hojen vara så nära standard som möjligt.
Så ni företagare där ute som vill sponsra, hör av er vettja! Allt är av intresse.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar