söndag 18 oktober 2009

Middag

Ja, idag åt vi middag.

Vi hade inte så himla mycket hemma men jag rotade runt lite i frysen och hittade en älgfilé. Funderade på vad fasiken man skulle hitta på med den... Jag är inge vidare på att tillaga kötträtter.
Efter lite spåning så kom jag på att man kan ju skiva den tunt och sedan strimla, detta kör man i wokpannan tillsammans med lite sukiyaki-sås, peppar/vitlök-mix och när köttet börjar bli färdigt tippar man i massor med wokgrönsaker och när allt är klart tippar man på en påse thai-sås.
Till detta serverades det jasminris och stekta kantareller. Än en gång överträffade jag mig själv vad gäller god mat, det blev riktigt smaskigt. Och jag som bara höftade till med något i brist på annat. Måste nog åka till Linsell och se om det går att köpa en älgfilé i frysen där ;). Eller så kör vi med kycklingfilé nästa gång.






// Hinkas

2 kommentarer:

  1. Mums!!! Det såg riktigt gott ut!!
    Vad du kan (om du vill :)!!
    Kanske det finns någon mer älgfilé, men det är ju himla dyyyrt som du vet! ;)
    Kram på er // Gunilla

    SvaraRadera
  2. Såg inte inbjudan till denna goda middag någonstans eller...... Svärmor

    SvaraRadera