tisdag 20 oktober 2009

Knäckt nacke

Idag var jag iväg till en naprapat eftersom jag haft en del strul med nacke och rygg efter min vurpa med hojen i somras. Igår var det så illa så jag var tvungen att sjukanmäla mig från jobbet för att jag mådde illa utav spänningarna i nacken.
Så, tänkte att det kunde vara bra att sträcka, töja, slita, dra och kanske knäcka till nacken och ryggen lite. Det trodde hon (naprapaten) också. Så det börjades masseras och hon hittade ganska snart vart jag hade ont utan att jag behövde säga det själv. Hon mjukade upp allt vad hon kunde för att sedan försöka knäcka till ryggen genom att jag lade händerna i kors över bröstet och hon skulle trycka till över det så att ryggen rättade till sig. Tyvärr gick inte det, hon sade att musklerna i min rygg var som en betongklump, väldigt mycket muskler som var alldeles stenhårda.
Så då gav hon sig på nacken istället och mjukade upp den ordentligt, blev nästan lite illamående igen när hon höll på där jag har som ondast. Efter en stunds uppmjukande tog hon tag ungefär som på actionfilmer när dom ska bryta nacken på bovarna. Jag förväntade mig ett ljudligt knak och sedan totalt mörker. Så blev det inte, det knastrade till lite, åt bägge hållen när hon bröt. Sedan sade hon att hon inte vågade bryta mer eftersom hon inte helt kände hur nackkotorna låg eftersom jag hade hade samma problem där som med ryggen, stora muskler som var stenhårda.
Fick lite hemläxa att hålla på och stretcha nacke och sådant så ska vi försöka igen om två veckor. Jag känner visserligen en stor skillnad, främst i axlarna, men fortfarande låser det sig mellan skuldrorna.
Vi får väl se om två veckor hur det har gått då.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar