söndag 4 oktober 2009

Heminrednings-Homeparty

Igårkvälls var jag och mamma hemma hos Åse på heminrednings-party. Vi var mycket folk där, ca 20 pers. Först fick vi mat, jättegott var det. Och dricka fanns det oxå gott om, både bål och olika viner. Efterrätten var kolapaj med banan och cheesecake, mmm.


Medan vi åt efterrätten berättade Camilla om allt man kunde köpa. Det var ljusstakar, lyktor, ramar, ljus porslin mm.
Sedan var det bara att kolla i katalogen och beställa. Jag beställde en stor glaslykta med ljus, som ska hänga i taket. Åse har så fint hus så jag vill byta med henne :)
Det här fatet kunde man köpa. Det glittrade fint med ljusen på.
Efter alla beställt så fortsatte festen till sent på natten. Några dansade medans andra satt och pratade. Det dracks friskt av bålen och vinerna så nå mer kort vågar jag inte lägga upp här ;)
Första snön kom senare på kvällen så efter ett tag såg det ut så här ute. Fy :(
Hinkas hämtade mig senare vid kl 1 i snöyran. Fast jag har väldigt nära hem så behövde jag transporthjälp för jag var en av dom som drack lite VÄL friskt av det mesta hos Åse ;)
Tack Åse för en superkul kväll med god mat, dryck och trevligt folk.

Idag låg jag väldigt länge, till kl 14 tror jag. Inte förrens nu på kvällen började jag må bra igen.
Nu ska jag gå och duscha så man kan lägga sig. Ska ju upp och jobba kl 7 imorgonbitti. Och då hoppas jag att det inte är någon snö kvar. Den är nästan borta nu iaf :)
// Millan

2 kommentarer: