fredag 12 mars 2010

Kocken Hinkas

Idag har jag varit ledig så då har jag mest legat och slöat i soffan och kolla på tv (fast det bara var skit på den) varvat med att resa mig upp lite och kolla ut genom fönstret på två traktorer som skrapade våran gata på snö. Det var spännande att kolla på ska ni veta ;)
Det känns så skönt att våren snart är här. Solen har varit framme nästan varje dag nu i Mars och snön har börjat smälta bort så det droppar från taket och det är slaskigt ute på vägarna.


Igår fick vi hem paket med 6 st filmer som jag beställt från filmklubben Homeentertainment som jag gick med i igen förra veckan. Vi har sett filmerna förrut men det är sådana filmer man vill ha så man kan se dom igen. Vi har ju dom andra filmerna av Harry Potter, Saw, Transformers och X-men. Det här är bra filmer, vi såg på Wolverine igårkväll :)
Idag när Hinkas slutade jobba så lagade han god middag till oss. Han är duktig på det här med mat, han provar sig fram och slänger ihop lite ingredienser medans jag gärna vill ha ett recept att gå efter om jag ska göra något ;)
Det blev ris, fläskfilé, wokgrönsaker och en sås med smak av vitlök och ostron till. Det blev jättegott.

Förrutom att slöa framför tv:n och glott på traktorer så har jag faktiskt varit ute och gått snabbt i 30 min. Det räcker för mig för jag blir då svettig. Det är inte så kul att gå ute nu när det är så halt på vägarna.
Min lillasyster Cissi har tagit körkort tidigare i veckan. Det är ovant att se henne på förarsidan ;) Jag hoppas då att hon kör försiktigt när det är så halt och spårigt.

Igår beställde jag mer Herbalife proteindrink- och proteinpulver av Linnea. Det går åt fort när vi är två som dricker shake två ggr/dag. Smaken vi har nu är vanilj så nu beställde jag cappuccino.
Efter en vecka med nyttigheter så ska vi fredagsmysa lite ikväll med det här............ostbollar och Cola!
Vi kanske väljer att kolla på en av filmerna vi fick hem igår oxå ;)

// Millan

1 kommentar:

  1. Filén såg också riktigt god ut :) !!

    Hälsa Cissi och gratta till körkortet!!
    Gunilla

    SvaraRadera