torsdag 12 januari 2012

Bilolycka




Trafikljusen i OK-korsningen har inte funkat på ca en vecka så det blinkar bara gult. Och jag blir så irriterad på folk som tror att det då är högerregeln som gäller, och inte ser att det är huvudled och företräde för dom som kommer från Ulvkälla- och konsumhållet, och väjningsplikt från centrum och ok. Höll på att bli påkörd av en turist förra veckan så jag hyttade med näven åt han och svor högt (fast det hörde ju inte han). Idag blev det en krock i korsningen mellan en personbil och en lastbil. Lastbilen hade företräde (även om det HADE varit högerregeln). Bilen körde ut framför lastbilen och blev påkörd. Det gick som tur var ganska bra.

Det var vid 14.20 när jag skulle in på ica jag knäppte kortet. Det var ambulans, brandkår och poliser som blinkade överallt med blåljusen till min förtjusning, jag gillar blåljus :D

Jag har ont i huvudet och är såå trött. Har jobbat 15-20 och innan hade jag ju en del saker på min "göra lista" som jag fixade både hemma och på Sveg :)

Nu är jag ledig i 3 dagar, och imorgon kväll kommer Hinkas hem. Roligt roligt!

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar