tisdag 3 januari 2012

Julen åker ut!

Idag har jag städat en del och kört ut julen.
Plockade bort kulor, glitter och belysning på granen och packade ner den i kartongen igen. Granen är borta och allt julpynt utom julgardinerna i köket, men det tar jag imorgon :)
Jag har hämtat ved och eldat i pannan så det är 80 grader i alla 3 st 750 liters tankarna. Jag har dammsugit hela huset och bytt och vädrat sängkläderna ute. Jag har badat katten och duschat mig själv ;)
Och jag har bytt filt åt katten i soffan och i hennes lilla hus i klätterträdet så nu är det nog mycket mindre kattallergener här. Hinkas ska få skura golven på torsdag och jag ska dammtorka överallt imorgon och på torsdag. Sen är det väldigt rent här. Skönt.

// Millan

2 kommentarer:

  1. Vad du har varit aktiv och stått i!
    Våran jul blir nog kvar tills Fredrik och Jenny har åkt igen.
    Nu är jag ledig i fyra dagar. Sköönt!!!

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker om när det är städat och rent :) Vad härligt att du är ledig så länge :)
    // Millan

    SvaraRadera