måndag 2 januari 2012

Hemmagjord glass!


Vi var ju i Linsell på nyårsafton. Vi fick en röra i tunnbröd till förätt, älgfilé med vitlökssmör och potatisgratäng till huvudrätt och hemmagjord glass till efterrätt. Och det var såå supergott! Jag åt för mycket så jag blev proppmätt :) Vi fick ju en glassmaskin i julklapp av Hinkas moster och Jonny. Så Gunilla gjorde tre olika glasser till efterrätt inför nyårsafton. Blåbär, hjortron och saffranssmak. Alla var goda men jag blev väldigt förtjust i saffransglassen. Gott gott gott! Vi kollade sen på filmen "Jägarna 2" och spelade lite yatzy innan vi åt smörgåstårta och gick ut och skickade upp brinnande ballonger i luften vid tolvslaget. Det var såå kallt så man förfrös nästan fingrarna ju. Det var minus 20 grader ute. Varför ska det ALLTID vara så kallt precis på nyårsafton när man ska stå ute ;)


Hinkas åkte tillbaka till Sandviken tidigt imorse igen. Han svetsar och står i han, och själv ska jag vara hemma hela den här veckan oxå. Sjukskriven. Men han kommer nog hem redan på onsdagkväll igen :) Han körde snöslungan igårkvälls eftersom det kom väldigt mycket snö. Och idag har det kommit lika mycket snö så ikväll har jag varit ut och kört snöslungan alldeles själv på hela gården. Blev alldeles svettig av det. Nu sitter jag och kollar lite på filmen "Sommaren med Göran" som går på tv 4.

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar