tisdag 24 januari 2012

Det var magsjuka

Jag har jobbat i helgen och Hinkas har legat och varit trött efter magsjukan. I söndags åkte Hinkas till Gävle igen och jag kände mig lätt illamåendes hela kvällen. Tänkte att jag inbillade mig men sen kl 3 på natten vaknade jag och var tvungen att springa och kräkas. Sen spydde jag som en gris hela natten och morgonen. Jag var smart att ta med en hink till sängen efter första gången ;)
Hinkas hörde igår att tre till på hans utbildning hade fått magsjuka i torsdags så det var alltså det vi fick och inte matförgiftning.
Jag slutade kräkas igår morse men mådde skit. Tog mig inte ur sängen förren kl 17 igår. Pappa och Eva var snäll och lämnade posten, pamol och sockerdricka åt mig utanför dörren. Det var supergott med sockerdricka efter att bara ha druckit vatten. Kollade lite på tv:n resten av kvällen. Var orkeslös, hade ont i huvudet, var kallsvettig och kändes som jag skulle svimma nästan. Hemskt var det iaf. Idag mår jag bättre, men är inte riktigt bra. Är väldigt seg och har ont i huvudet. Är hemma från jobbet idag och imorgon. Fan det blir dyrt att vara sjuk så här mycket. Först tre veckor för förkylningen/influensan och nu magsjuka. Men så är det.

// Millan

2 kommentarer:

  1. Fy sjuttsingen!! Då är det bara att hoppas att man klarar sej :-)
    Fredrik kräktes ju också igår hörde jag.
    Krya på dej Millan!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag känner mig bättre nu Gunilla. Hoppas du slipper det :) Kram

    SvaraRadera