måndag 9 januari 2012

Groggy katt

Missen har varit till veterinären idag när jag slutade kl 15. Vi misstänker att hon har urinvägsinfektion så veterinären gav henne lugnande så hon var helt lealös. Hon lyckades klämma ut lite urin och kollade det, och det verkar som hon har en infektion. Vi får veta imorgon när odlingen är klar om hon ska få penicillin. Hon fick sen en uppvakningsspruta och då kräktes hon :/

Åkte hem med henne och har passat henne några timmar för hon kunde inte gå riktigt. Såg ut som hon var full. Stackars katt. Men nu är hon pigg och som vanligt. Hon har fått smärtstillande medicin av mig nu ikväll som veterinären skrev ut ifall hon har ont. Hon har varit till veterinären många gånger på ett år för diverse saker våran lilla misse.

Idag var första dagen på jobbet åt mig sen jag varit sjukskriven i 3 veckor, och det har gått bra. Hann med att posta brev och paket, tanka bilen, handla på ica och på apoteket på lunchen oxå. Det har varit väldigt kallt hela dagen. -22 grader. Först sent på eftermiddagen/kvällen har det blivit varmare. Nu är det -11 grader och det har snöat lite. Nu är pappa och Eva här och kollar på en film med mig. "The tourist". Jag har sett den förut men den är bra. Vi äter gott och har tända ljus :)

Igår kvälls åkte Hinkas till Gävle igen. Och innan det var vi i Linsell och åt middag. Älgstek, och sen hemmagjord saffransglass till efterrätt. Måste lära mig att göra sån glass för guud vad den är god :)

Innan middagen gick jag, Gunilla och Kalle ut och knäppte massa kort på deras jämthund Keylo. Han har varit på utställning och ska bli champion och vara med på bild i en jakttidning/bok. Det var inte lätt att få han att ställa upp sig snyggt i profil. Vi lyckades få 1 bra/perfekt bild av 100 ;)


// Millan

2 kommentarer:

  1. Stackars Missen!! Men nu blir hon väl snart bra när ni fått medicin.
    Ja du, det här att vara natur-/djurfotograf är nog inte så lätt som man kanske tror ;-). Men det blev fina naturbilder och åtminstone en bra på Keylo.

    SvaraRadera
  2. Ja, ska redigera korten på Keylo i helgen kanske :)
    // Millan

    SvaraRadera