tisdag 31 januari 2012

Laserbehandling


I går åkte jag och Hinkas till Östersund. Hinkas hade tid på sjukhuset för att eventuellt få laserbehandling i ögonen, eftersom det hade varit en del förändringar i ögonen på förra besöket. Han går på koll för diabetesen. Det blev laserbehandling i ett öga. Det var inget mycket alls att lasra, mest förebyggande. Han blev lite röd i ögat efteråt men inget ont. Lite obehaglig känsla bara. Han ska tillbaka om några veckor och göra laserbehandling igen. Kan bara göras lite i taget. Han får väldigt stora pupiller av ögondropparna :)


Solen sken då så fint igår förmiddags. Men det är då en jäkla blåsig stad Östersund. Det blåser varje gång man är dit.

Hinkas åkte till Gävle i morse igen. I helgen har vi städat huset. Dammsugit, skurat och tvättat kläder. I söndags var vi till Linsell och fick god tre rätters middag. Och jag lekte frisör och klippte Hinkas, Daniel och Kalle på löpande band efteråt ;)

Idag efter jobbet har jag umgåtts med familjen. Lina och Nova kom till Sveg idag. Åt middag med mamma och syskon och ikväll har vi kollat på film och spelade ett spel. Vi hade det mysigt. Kom nyss hem. Tråkigt att det är så jädrans kallt ute bara. Det är - 20 grader och det har varit det sen igår kvälls. Har hämtat ved och eldat tidigare idag så det är varmt inne iaf.
Imorgon är jag ledig så ska väl umgås med mamma, Lina och Nova då, sen jobbar jag torsdag och fredag, och då kommer Hinkas hem igen :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar