torsdag 21 maj 2009

Gelleråsen

Ja, i tisdags kväll kom jag hem ifrån Karlskoga och Gelleråsen. Vi hade riktigt roligt, trots att det regnade och var blött hela måndag. Så då blev det inte så mycket körning med motorcykeln på banan. Tror bara jag körde 3-4 pass. Tisdagen var dock varmare så då blev det fler pass. Dock överhettades mina touringdäck så att det kändes som att åka på smör. Kommer nog behöva nya däck inför nästa gång vi ska dit. Ska köra en bandag till på de jag har, 30'nde maj uppe i Järpen.
Jag och Millan ska boka 29-30 juni på Gelleråsen, då ska vi bo i stuga 5m ifrån banan =).


Vårat "depåtält", helt klart stabilast på hela parkeringen ;). Vi hade inte med oss något tält som de flesta andra raceputtarna :P

Här är ett tält som blåst omkull ovanpå en motorcykel för ca 300.000:-Här syns det lite olika tält. Jag vill också ha husbil/vagn och riktigt racetält :(

Här är långhögern ut på start och mål. I utgången petar man in 3'an, då går det ca 150. Slutet av rakan är man uppe i ca 230 för att panikbromsa 100m innan en 90º högerkurva.Vi träffade två killar från Stockholm också som inte heller hade depåtält med sig, så vi delade med dom ;)
Vi klarade oss utan vurpor, men det var en hel del ändå som trilla omkull. Tror vi räknade till 15st krascher, varav en sprängde motorn så det blev 2h saneringsjobb.

Om en månad så bär det av dit igen, då ska det gå fortare med racedäck =)


// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar