lördag 2 maj 2009

Ont i röven!

Idag var första gången jag fick skriva in 100km på sträcka. Det var riktigt kul!Men himlarns vad jag fick lida för att få skriva in dom där. Det gick bra de första 50km när jag cyklade bortåt, men när jag vända kännde jag att det var motvind... 50km med motvind hem då. Tur att jag hade valt att bara ha kortbyxorna på mig och en tight t-shirt istället för fladdrande kläder. Det var nog det som räddade mig från att ge upp efter 70km.En rolig sak var att jag på hemvägen mötte en bekant som jag stannade till och pratade med, han cyklade MTB med grova skogsdäck och skulle cykla ca 5-6mil, han hade kommit halvvägs när vi möttes.Han tyckte det var en väldigt fin cykel jag hade så jag tackade. Då sade han att han också hade beställt en räser, en Scott Plasma *nånting*, så han tyckte vi skulle börja cykla tillsammans. Han skulle träna för triathlon.Han hade aldrig cyklat på räser förut så han fick testa min ett par 100m och hela han sken och sade att det var en jäkla skillnad mot hans grova däck.Han hoppades att han skulle få sin cykel på fredag så vi kanske skulle cykla på lördag. Vi får väl se om cykeln dyker upp.Nu ska jag lägga mig och vila en stund innan jag ska dona här hemma.

//Hinkas

3 kommentarer:

  1. Grattis! Det såg bra ut. Men du får ju inte ha ryggsäck på dig..

    SvaraRadera
  2. Tackar!
    Men vem är det som har skrivit? Låter ju som du har koll på cykling och att man inte får klä sig hur som hellst när man cyklar landsvägscykel ;). Jag hade mitt extravatten i ryggsäcken, de två flaskorna på ramen räcker inte långt när man svettas som mig.

    //Hinkas

    SvaraRadera
  3. Nej jag vet. Dålig uppdatering. Men jag kommer snart igång igen :) Har haft noll intresse ett tag.

    Men jag läser vad som skrivs ändå. Dock så har jag fortfarande problem med att kommentera när jag kommer från bloggkoll. Så därför blir det sällan att jag kommenterar. Sorry för det.

    kram på er.

    SvaraRadera