onsdag 13 maj 2009

Halvtatuerad :/

I måndags kl 18 var jag till Pontus och tatuerade mig. Fast det var inte Pontus som tatuerade mig utan Jocke från Falun, han är här och gästarbetar den här veckan. Jag hade väntat sen i januari/februari, när jag bokade tiden, på att bli tatuerad av honom.
Tatueringen som jag ska ha är en skyline av New york runt fotleden med en solnedgång som bakgrund.
Jag hade varit jättenervös hela dagen innan jag skulle dit. Jag mådde lite illa till och med.
Väl där så gjorde han iordning nålar och grejjer och mätte upp på mitt ben var jag skulle ha tatueringen. Medans gick jag på toan en sista gång innan vi skulle börja. Och då var jag tvungen att spy! Men efter det kände jag mig mycket bättre och gick dit och la mig på bänken och han började tatuera benet.
Första nåltagen gjorde lite ont, men det var för att det var ovant tror jag, det var ju 6 år sen jag tatuerade mig sist. Men sen gick det väldigt bra. Gjorde inge ont alls. Så länge jag föreställde mig att han inte hade några nålar vill säga...Ha ha! ;)
Men sen fick jag gå och spy 3 gånger till med jämna mellanrum i 1,5 timmar. Och då sa jag det till dom och sa att jag inte mådde nå bra alls. Var alldeles svimmfärdig och illamåendes. Och jag frös och tänkte att så här nervös kan jag ju inte vara, jag måste vara sjuk. Och dom tyckte vi skulle avbryta. Det var inte värt det sa dom. Dom tyckte jag skulle gå hem, en tatuering kan jag alltid göra senare.
Jag fick ligga kvar en stund och känna efter, men jag blev inge bättre, snarare sämre. Och det hjälpte då ingenting med sportdrycken eller druvsockret jag stoppat i mig hela tiden heller så jag och Hinkas bestämde oss för att åka hem.
Jag är skitless! Han hann ju knappt göra halva tatueringen. Och varken Pontus eller Jocke har tid förrens i höst/vinter att fortsätta på den. Men är man sjuk så är man :/
Hinkas fick betala för mig för det dom hunnit gjort för jag var sååå dålig så jag knappt kunde prata :(
Innan vi åkte hem gick jag och spydde en gång till, sen fort in i bilen. Hinkas fick skynda sig hem för jag höll NÄSTAN på att svimma hela vägen. Det var sååå läskigt, fick nästan slå mig själv för att hålla mig vaken.



Väl hemma skyndade jag mig in på toan och sket som en magsjuk medans jag spydde i handfatet :) Det var hemskt.
Efter jag suttit kvar där i 20 minuter för att undvika att svimma så tog jag mig upp i soffan och la mig med filten över hela mig för jag hade jättefrossa. Hinkas hämtade täcke och la på mig och en hink som jag använde väl till midnatt då jag tog mig till sängen och la mig. Jag spydde en gång i halvtimmen hela natten till kl 9 på morgonen (Tisdag), och det var sista gången iaf. Jag drack massa vatten och sprite hela natten men fick inte behålla nått. Även Hinkas började kräkas vid 3 på natten. Men han slutate oxå på morgonen. Så resten av dagen igår låg vi och var utmattade och var fortfarande dåliga men vi kräktes iaf inte nå mera. Jag lyckades åka ner och köpa en pizza som vi delade på. Det är ingen bra mat just då men det var det vi blev sugna på :)
Även idag är vi lite dåliga och har lite ont i magen.

Tatueringen hittills blev jättebra iaf. Sen ska det bli tvillingtornen på insidan av foten/benet och solnedgång som bakgrund. Och fylla i med färg i tornen.
Nu ska vi äta lite glass innan vi ska gå och lägga oss.

// Millan

1 kommentar:

  1. Kan inte ha vart matförgiftning.. Daniel åt ju så det stod härliga till och han är inte klen.. !? Men nått konstigt var det iaf.. Jag är inte kry än.

    SvaraRadera