söndag 17 maj 2009

Samsung-teamfest på Gammelgården 9/5

Har glömt att skriva att förra lördagen den 9/5 hade Hinkas jobb (Samsung på Sykes) teamfest på Gammelgården hela dagen. Det var 4 personer som skulle hålla i det och göra iordning allt inför festen. Hinkas och Jennie J var två av dom, men en annan blev sjuk dagen innan så då frågade dom om jag ville vara med och hjälpa till och fixa, handla och dona, och det ville jag.
Kl 10 på morgonen åkte vi alla fyra och handlade det som fattades och åkte sen på Gammelgården och började göra iordning.
Kl 13 anlände festfolket och dom fick börja med att gå en tipsrunda ute på gammelgården med 20 roliga frågor Hinkas hittat på nätet.
Till lunch blev det kokt korv med bröd till alla. Efter det blev det tävling. Jag fick oxå vara med i ett lag. Man skulle göra ett så högt ballongtorn som möjligt på 45 minuter, med hjälp av bara ballonger och tejp. Det var jättekul. Vi var utomhus på dansbanan och det blåste lite så ballongerna stack åt alla håll så man fick springa och hämta dom så ingen annan tog dom :)
Det var jättekul iaf med massa skratt alkoholdrickande och tok.
När det var klart blev det paus så folk fick gå hem medans vi stekte köttfärs och hackade alla grönsaker till 60 pers. Det skulle bli taco till middag. Håkan spelade gitarr och sjöng sen på kvällen och festen fortsatte till midnatt när vi låste och gick. Dagen efter samlades vi fyra som höll i det för att städa upp och gjorde snyggt efter oss. Det var superkul att jag fick vara med den dagen, jag tyckte det var jätteroligt :)
Här får ni se några av dom 200 kort vi tog under dagen.

Hinkas delar ut kokt korv med bröd till alla
Tejpmästaren Jennie är redo för ballongtävlingen :)

Här är laget jag fick vara med i. Angelica, Hanna, Per, och Falan. Jag till höger. Vi tejpar för fullt

Jag och Falan springer och jagar våra bortblåsta ballonger

Först frågade vi om vi fick byta bort Falan eftersom han druckit lite För mycket :) Men sen visade det sig att han var väldigt bra i laget. Han sprang som en dåre och hämtade ballonger och blåste upp många till oss ;) Han lekte lite med ballongerna emellan oxå, Ha ha :)

Angelica, Jag och Per med vårat torn nästan klart

Några av dom andras torn. Jennie och Hinkas gick runt och kollade och knäppte kort

Vinnarlagets torn. Det blev riktigt högt faktiskt. När tävlingen var avgjort så kastade sig många på sina ballongtorn så det small överallt :)

Kylskåpet hade vi lastat proppfullt med alkohol och tillbehör till tacon

Alla "jädrans" grönsaker som vi fyra hackade i timmar ;)

Klart för servering i skålarna. Det blev en hel del över sen. Det var för 60 pers men det kom nästan 40 "bara"

Håkan spelade och sjöng på kvällen. Men ett tag så sjöng Erik lite oxå

Tidigare på kvällen hade det brunnit mitt i Sveg så vid halvett på väg mot Statoil var vi tvungen att gå förbi och kika. Eller det var JAG som ville se lite blåljus som är tokig i sånna ;)
// Millan

2 kommentarer:

  1. Det var riktigt roligt att du var med Millan ! Vi måste styra upp nå skoj framöver tycker jag. Du, jag skulle ju jättegärna vilja ha korten som togs på teamfesten..har du möjligthet att ses ngn kväll framöver så jag kan slänga in dom på hårddisken? Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar kväll ons, fre, lörd och söndag andra kvällarna är jag nog hemma. Jag kan inte med det där men du kanske kan :) Hinkas kan men han kommer hem sent imorgon kväll. // Millan

    SvaraRadera