söndag 31 maj 2009

Bränd och träningsvärk

Ja, igår var vi iväg på banan uppe i Järpen, Molanda. Det var strålande sol HELA dagen och ingen skugga någonstans. Jag är bränd i nacken, ansiktet och på armarna, Millan brände sig på ryggen och axlarna. Det var jätteskönt att stå hela dagen med ett svart 2mm tjockt skinnställ. Det gick åt ett par liter vatten under dagen kan jag lova.
Vi kom iväg ifrån Sveg vid 05:15 och anlände strax innan 08:00 till banan. Trött som få, Millan dåsade av strax utanför Älvros så jag hade inte direkt någon att prata med på vägen upp. På vägen hem kom vi ca 2mil innan Millan dåsade av igen, där satt jag i min ensamhet och lyssnade på musik på låg volym för att inte väcka Millan. Vi var bägge trötta och hade troligtvis fått solsting. När vi kom hem hoppade jag direkt i duschen medans Millan packade ur bilen, sedan lade jag mig och sov i 20min medans Millan duschade innan det kom besökare och vi gick på ölen. Idag har jag sovit till 17:30, var upp en sväng och käkade...
Neh, här kommer lite bilder från igår:

Här har vi nyss anlänt så det är lite besiktning av hoj och inlämnande av avtal för körning

En motorcykel Millan blev förälskad i, tur att jag beställt en Honda då ;)

Förarmöte på morgonen

Ibland går det bra, ibland går det mindre bra. Just denna dag gick det mindre bra för denna pilot. Först tappade han bromsverkan och körde rakt ut i en kurva, åkte hem och lagade, kom tillbaka och vurpade i kurvan ut på start och mål.


Ricken parkerade under deras tält med 99riderz bannern på. Tack 99riderz för en bra tillställning!

En till som det gick mindre bra för, Jimmy. Han lowsideade ut på start och mål, sedan högg hojen tag i asfalten och fick en ordentlig flygtur. Jimmy klarade sig bra ändå men det såg läskigt ut när han låg livlös på backen efter vurpan. Men han gjorde som man ska göra, ligg kvar och känn efter om något är brutet.

Det var lite folk på banan IAF. Kul att det kom så många, och att det var många som valde att köra på bana för första gången denna dag.

En till hoj Millan tyckte var fin, tur att det också var en Honda ;)

På väg ut på banan för lite powertouring tillsammans med Ricken som hade fått ihop 120mil på sin nya cykel och näääästan fått bort fegranden ;)

I denna kurva sladdade jag friskt under förmiddagen och fick en tur i gräset, det var spännande men jag klarade mig utan att vurpa.Så här kul kan man ha under uppvärmningsvarvet när det inte går så fort ;). Lyktorna är tejpade utifall man vurpar så det inte ska bli glas/plast över hela banan. De två sista korten ska jag nog göra affisch utav ;)

Det var allt för idag, nästa strapats blir när jag ska hämta hem nya hojen. Nästa bankörning är planerad i slutet av juni, då åker vi på lite semester i Karlskoga.

Ha'de!

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar