torsdag 12 mars 2009

Är man blond så är man

Ja, blondiner måste verkligen ha roligt, men jag har ändå roligare som får skratta åt/med en blondin.
Denna konversation utspelade sig idag när jag och Millan satt vid matbordet och jag kikade på en kesoförpackning där dom hade skrivit med fonetisk skrift: [Kåttitsch schiiis]

Hinkas: Jaha, här har dom skrivit med fonetisk skrift, vad kul.
Millan: Frenetisk skrift?
Hinkas: Nej, fonetisk, ljudskrift.
Millhink: Jaha!... Skriver judar sådär!?
Hinkas: Jaaa.... Precis. Haha.
Millan: ??? Vadå?
Och sedan går det sakta men säkert upp ett ljus för Millan och hon viker sig dubbel på soffan och nästan trillar av den.

Som sagt, blondiner har säkert roligt men nog fan är det roligt att sitta bredvid och observera också. Man känner sig lite som en forskare som studerar en utdöende ras.

//Hinkas

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Men jag måste nog försvara Millan lite där...Tänk på vart hon jobbar... "Man blir som dom man är med" :-)Med andra ord så kan man nog klassa det som en yrkesskada :-D

    SvaraRadera
  2. Haha du är kul du millan, livet vore mycket trist utan skrattsalvor, puzz Mamzen

    SvaraRadera
  3. Haha, ja det är en yrkesskada säger jag med. För jag har inte varit så här "blond" förrut ;)
    Ja, jag och Hinkas skrattar ganska mycket (ofta åt mig). Puss på dig med mamma // Millan

    SvaraRadera