måndag 23 mars 2009

Hälsa på Lina i Ö-vik

I Fredags åkte jag , mamma, Samuel och Saga med Lina till Ö-vik. Vi var där tills på söndagen.
På vägen dit så stannade vi till i Sundsvall och gick på IKEA och shoppade lite. När vi kom fram på kvällen så åt vi lite mat, drack nån lättöl (inte Lina, hon drack pepsi ) och spelade lite Alfapet
På lördagen så åkte vi in i staden och handlade lite kläder och annat. Vi åt lunch på Max. Jag provade Hot chipotel och den var lite väl stark för mig. Sen åkte vi 3 mil utanför Ö-vik till Magnus (Linas sambo) föräldrars gård och hälsade på dom och kollade på huset som Lina och Magnus ska flytta tillbaka till snart, det ligger på samma gård som föräldrarnas.
Magnus pappa tog med mig, mamma, Samuel och Saga ut till lagården så vi fick se på dom 8 tjurarna som dom har där. Och jädrans vad stor dom var. Dom ser inte alls lika stora ut på bild som dom gjorde när man stog där brevid dom. Och snälla och söta var dom :) När vi kom hem till Lina och Magnus lägenhet igen så lagade dom till ris och oxköttgryta till oss :) det var gott. Sen duschade vi av oss lagårdslukten man hade fått i håret ;)
Vi slog oss ner i deras underbart sköna soffa (sån vill jag oxå ha) och kollade på en film som vi hyrt. Den hette "over her ded body", en komedi med Eva Longoria.

Jag , mamma, Samuel och Saga såg på en till film efter den. "The gameplan". Jag har sett den förrut men det gjorde inget att se den igen.
Sen på söndagen så åt vi frukost, packade ihop, kramades med Lina och sa hej då till henne och Magnus och åkte hemåt. Och vi stannade till och gick på IKEA på hemvägen med så klart. Handlade för en 1000-lapp.
Och vi kollade och knäppte kort på högakustenbron både på vägen dit och hem.
På vägen Till Ö-vik så var det mörkt och Lina körde, och när bron kom så knäppte jag och mamma massa kort med blixt, då sa Lina "men sluta nu, dom tror väl att vi är nå jädra japaner här" :)
Det var roligt att hälsa på och se hur syster bor och jag kom då hem med mycket som jag köpt. Två byxor, strumpor, trosor, smink, två lampor, en spotlight massa värmeljus, självhäftande chabloner, nya skåphandtag till köket, en film till Hinkas, 6 st svarta fyrkantiga tallrikar, en blomma och en vas.
// Millan

3 kommentarer:

  1. Tack millan, för en underbart trevlig helg, det ska vi göra om snart, kanske innan Vera kommit. Mamzen.

    SvaraRadera
  2. Lättöl? De va ju 3,5% *Moheha*


    /M

    SvaraRadera
  3. Ja tack själv mamma, det gör vi om :)
    Ja magnus, det var det ju. 3,5:er :)

    SvaraRadera