söndag 1 mars 2009

Söndagsmys

Igår åt vi middag i Linsell, det var gott. Vi åt schwartswaldtårta till efterrätt, Mmm!
Hinkas mormor fick lite lotter av oss som hon skrapade oxå eftersom hon fyllt år och vi inte firat henne än. Gunilla hade bakat bullar så vi fick med en påse hem, Tack så mycket :)
Sen när vi kom hem så kollade vi på melodifestivalen lite, men det är ju bara skit som vanligt, men jag måste ju se vad det är för låtar. Och nu när man sett alla bidragen så hejjar då jag på Måns Zelmerlöv eller Agnes i finalen, tror jag iaf.
Efter melodifestivalen kollade vi på filmen "Legally blonde" på tv:n lite.

Idag kl 11-13 har vi varit på badhuset, som vi brukar på söndagar, och badat med mamma, Oskar Samuel och Saga. Idag firade dom 1-års jubileum på badhuset så dom första 100 besökarna fick gratis inträde och gratis fika. Vi trodde det skulle bli mycket folk idag, och det trodde nog alla andra oxå, för det var jättelite folk där. Och det var ju bra för oss andra, mer plats och mer fika till oss ;)
Det var godisskålar på bänkarna runt hela bassängen, gratis saft,bullar, kaffe och kladdkaka. Varje heltimme var det aromabastu. Så vi var in i bastun kl 12 och sen kl 13. Dom hällde mycket vatten med olika dofter varje timme på agregatet, det luktade gott. oxå viftade han med en handduk så det blev jättevarmt. Det var ganska skönt. Lite för hett ibland tyckte jag.
Jag och Hinkas simmade 18 längder iaf, resten av tiden simmade vi bara runt och lekte och kastade boll med Saga, mamma och Samuel.

Efter vi badat klart så åkte vi på nyan (som vanligt) och åt lunch där. Räksallad, smaskens!
Sen åkte vi hem till mamma och Oskar ett tag och drack kaffe och pratade lite.
Lite senare idag så ska vi antagligen åka på gymmet en sväng, Hinkas ska gymma och jag sola solarium ;)
Men nu ska jag gå och se om man ska grejja lite med nått. Rensa lite skrot i förrådet kanske.

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar