måndag 2 mars 2009

Cykling

Jepp, idag blev det 1.5h i sadeln. Måndagar är dagen när jag bara cyklar lite lugnt utan olika motstånd, mest bara för att få "mil" i benen och röven. Onsdagar är ju numera intervalldagen, där kommer jag cykla intervallträning. Det känns verkligen att jag fått bättre kondition, det är inte alls lika jobbigt att cykla dessa medeldistans och långdistanspass längre, känns riktigt bra.
Ser fram emot våren så man kan cykla upp och ner till överberg ett par gånger på onsdagen, så kallade backintervaller.
På lördagen sedan så blir det distanspass, siktar väl på 2-2.5h nu på lördag är tanken, detta bör motsvara ca 6-7mil i "riktiga" förhållanden ute på vägen, med backar, motvind och allt vad som gör det jobbigt (och härligt).
Idag är det precis 90 dagar kvar tills jag ska cykla mitt första motionslopp, det är i Ljusdal (Ljusdalstrampet) och är ett ganska kort lopp, "bara" 6 mil. Orka runt är inga problem men man vill ju göra det på en tid som man inte skämms för också. Det blir nog värre helgen efter, då är det 16mil runt Siljan och Orsasjön som ska cyklas, loppet heter Siljan Runt.
Neh, nu ska jag nog försöka hoppa i duschen och krypa ner i soffan, Millan och Cissi sitter och kollar på Transformers.

//Hinkas

2 kommentarer:

  1. Du är riktigt duktig du Hinkas, och till och med Millan har börjat träna lite :D Bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Kanon Hinkas, de låter jobbigt men helt klart bra träning och motion!! Nästa år kan jag anmäla dej här i Bollnäs på "Vasaloppsspinning" de kör dom varje år vasaloppssöndagen nere i sporthallen, dom följer skidåkarna på en storbildsskärm, får även blåbärssoppa.. de du. Har även börjat med vasaloppssimning också, allt för motionen och att vi människor ska må bra, de gör vi också...av motion.
    Kram på dej.
    majjan. kram till millan också.Ses till helgen igen.

    SvaraRadera