fredag 13 mars 2009

Starke Adolf!?

Idag har jag varit på Sportringen här i Sveg och köpt mig ett par 4 kilos hantlar. Jag ska börja träna armarna lite tänkte jag så jag får lite muskler.
Jag har varit medveten om att jag inte är så stark i armarna (förutom när jag klådde Duvan i armbrytning ;) ) Men igår upptäckte jag att jag verkligen måste göra något åt det.
Igårkvälls märkte jag nämligen att jag hade så ont i högerarmen, som träningsvärk, men jag hade ju inte gjort något speciellt.
Men då kom jag på att jag hade ju dammsugit hela huset jättenoga. (7 rum och kök + tvättstuga, stor hall och två toaletter) Och då använder jag mest högerarmen.
Får man träningsvärk av att dammsuga kanske man ska börja träna lite ;) Pinsamt!
// Millan

3 kommentarer:

  1. Men millan, 2 kilo hade nog räckt, jag vill inte du ska bli en ny pippi långstrump.
    kram mamzen

    SvaraRadera
  2. Hehe, nä det ska jag inte bli :) Jag provade lyfta 3, 4 och 5 kilos hantlar. och 4 kilo kändes bäst. 5 kilos blev för mycket ;)
    kram // Millan

    SvaraRadera
  3. Ja kan låna ut mina 39kg hantlar te dig om du vill *fniss*

    /M

    SvaraRadera