lördag 7 mars 2009

Ingen vila ingen ro...

Idag har vi fått mycket gjort i huset. Kalle och Gunilla har varit här hela dagen och hjälpt oss. Kalle och Hinkas har satt upp vita takplattor i det gröna rummet (det vi tapetserade sist) och hälften av taket i badrummet. Man såg att det blev en väldig skillnad på ljuset i badrummet fast bara halva är klart än.
Gunilla och jag har klippt, sytt, strykt och satt upp gardiner i köket, sovrummet, blårummet och i datorrummet. Gardinerna i sovrummet och blårummet hade vi sen innan, men jag hade bara vikt dom bakåt längst ner och satt fast dom med säkerhetsnålar. Men nu sydde vi dom riktigt. (ingen bild på dom)
Här är köket. Dom mindre bitarna som blev över när vi klippte av dom satte vi i fönstret vid diskbänken. Det blev fint.
Nya gardinerna i datorrummet.
Jag och Hinkas var och inhandlade lite nya gardiner och 2 gardinstänger tidigare idag på Dollarstore. Vi köpte fyra paket (med 2 längder i varje). Vi köpte även en stor lykta som står nere i hallen på golvet nu.
Jag och Gunilla mätte gardinerna och klippte av en bit, sen fick Gunilla sy dom (för jag är värdelös på symaskiner ;) ) med mammas symaskin som vi lånat.
Gunilla hade med middag till oss alla fyra som vi åt av sen när vi var klara. Gott var det!

Det blev iaf jättefint här hemma nu, jag är supernöjd med gardinerna. Tack Gunilla!
Och taket blev oxå jättebra, tack kalle! Dom kanske skulle fortsätta med taket i badrummet imorgon så det oxå blir klart. Så jag och Hinkas ska väl handla lite lister till veckan och måla.
// Millan

2 kommentarer:

  1. hej!!

    det va jätte fina gardiner..
    Kram Linnea

    SvaraRadera
  2. Hej Linnea
    Tack, ja det blev jättebra med gardinerna :)
    // Millan

    SvaraRadera