tisdag 24 februari 2009

Barnvakt

Ja idag har jag varit barnvakt hela dagen åt Leon 2 år. Angelica och Per kom strax innan kl 9 imorse (dom börjar jobba då) och lämnade honom hos mig. Han hade med sig några leksaker som vi lekte med :)
Efter en stund klädde vi på oss och gick ut och hade i mer mat till fåglarna i deras mathus och hängde upp nya matbollar till dom, så skottade vi gården lite med, och Leon fick åka runt lite i stora spaden. Och vi skjutsade in soptunnan oxå som hade blivit tömd nu på morgonen.
Sen gick vi in och åt lite risifrutti till mellanmål, sen lekte vi lite med leksakerna igen.
Han tyckte det var roligt med våran handdammsugare. Den lät så roligt. Oxå blåste det lite i håret av den :)
Han ville spela sa han och pekade på Guitarhero-gitarrerna men det fick han inte, men han trummade på Guitarhero-trummorna några gånger idag. Det tyckte han var kul.
Kl 12 kom Hinkas och Angelica till oss på sin lunch så jag hade kokat makaroner och stekt köttbullar som vi åt av allihopa. Sen när dom åkte tillbaka på jobbet kl 13 så klädde jag på Leon overallen och gick ut och gick med vagnen. Vi gick upp till mamma så hon och hunden Atlas följde med och gick ner på sveg. Tänkte att han skulle sova lite middag men icke. Det gjorde han inte fast vi gick runt på sveg och strosade runt i 2 timmar. Han ville hellre hålla koll på hunden och hålla i hans koppel hela tiden, och slänga ur sin gosegris ur vagnen.
Han verkade trött och lite kinkig så när vi kom hem igen vid kl 15 så försökte jag få han att sova lite middag i våran säng, han hade nappen och sin gosegris och jag släckte ner och sjöng lite för han, "Bä bä vita lamm" och "trollmor med de 11 små trollen" (enda vaggvisor jag kan ;) ), om och om igen, men efter 40 minuter så gav jag upp :/ han ville inte sova middag. Så vi gick upp och lekte lite med alla hans saker tills Hinkas kom hem från jobbet kl 16. Då la vi oss i soffan och myste och åt lite russin. Sen gick vi och åt en risifrutti igen.
Strax efter kl 18 kom Angelica och Per från jobbet och hämtade honom.

Det blev en lång dag med full fart hela tiden. Jag hann inte göra så mycket idag förrutom att passa Leon så han inte skulle gå ner för trappen eller hitta nått olämpligt att leka med eller äta på :) Så jag förstår att det blir mycket att ha småbarn hemma och att man inte hinner så mycket annat. Men det har varit roligt ändå idag. Och Leon är ju så söt, rolig, pratsam och snäll så.
Och så har jag ju bytt blöjjor ett antal gånger emellan idag också förstås ;)



Leon fick låna hinkas undanstoppade väckarklocka som ser ut som en motorcykel som blinkar och låter högt som en sådan när man har på larmet. Den tyckte han var jättekul och försökte sitta på den och åka :)


Risifrutti och smörgås till mellanmål

Alla leksaker som Leon tagit med till oss. Och gosegrisen i famnen.

// Millan

2 kommentarer:

  1. Ja nu vet jag vart jag ska lämna av våran lilla knöl sen när jag hälsar på i Sveg :D hihi.
    Om typ 3 veckor ses vi för då kommer jag nog hem :)
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Ja nu har jag övat på det med, så det kan jag ju Lina :)Ja kom hem en sväng nu så man får träffa dig medan du har stormagen ;)
    Kramar // Millan

    SvaraRadera