fredag 6 februari 2009

Halkning på hög nivå

Ja imorse så skulle jag börja jobba kl 7. Jag gjorde mig iordning (som alltid) på tio minuter, halv-vaken bara och stressad som vanligt, och tog min väska och skulle gå ner för trappen i kolsvarta mörkret. (Vi bor i suterängvilla så kök och sovrummet är uppe bl a.) Och bråttomt som jag hade så skulle jag skynda mig ner och åka iväg med bilen, men på andra trappsteget så halkade jag till med hälen så benet flög framåt och jag ner med rumpan på trappsteget och dunsade ner ca 5 trappsteg med baken innan jag lyckades kasta upp armen och tog tag i räcket. Då var jag halvvägs ner i trappen som har 13 trappsteg, och jag fick nog en väldig chock för jag "vaknade till" och kände på en gång hur ont jag fick i svanskotan och började skrek och grina.
Hinkas som fortfarande sov vaknade, ropade och frågade vad som hänt och kom springandes och hjälpte mig upp och kramade om mig. Och jag hade ont, men värst var nog chocken jag fick av att "vakna till" av det där så jag fortsatte grina :(
Jag gick och sköljde ansiktet lite och skulle åka på jobbet för nu var kl prick 7 såg jag.
Jag skulle bli sen! Skyndade iväg igen, men den här gången tände jag lyset :)
När jag kom på jobbet, fortfarande chockad faktiskt, så berättade jag att jag var sen för att jag hade halkat i trappen, och då dom frågade hur det gick så börjar jag gråta IGEN!
Jag var nog väldigt chockad av att jag fick vara med på den där åkturen :)
Men det blev bättre sen efter en stund.
Men nu sen hela dagen så har jag haft ont i svanskotan och lite i handen, tror jag tog emot mig i trappstegen lite med den oxå.

Nu ikväll så har jag och Hinkas frostat av frysen. Vi har inte gjort det sen vi flyttade in för 2,5 år sen så den var rejält igenisad. Vi la ut all fryst mat på altanen. Det var minus 13 grader ute så det funkade bra.
Jag tyckte att jag skulle hjälpa isen i frysen lite på traven så jag hämtade hammaren och hackade som en dåre på isen så då gick det undan sen. Kastade iväg massvis med snö och is från frysen ner i slasken. Jag vet att man inte borde göra så, men det är en gammal frys och vi ska köpa en ny inom en snar framtid ;) Sen la vi tillbaka allting och det blev jättefint sen.

Sen har vi varit till mamma och Oskar och hälsat på en sväng, och sen bara kollat på tv och slöat.
Får väl se om jag har något blåmärke på baken imorgon då :)
// Millan

1 kommentar:

  1. Usch det lät som ett rejält fall det där. Och att slå svanskotan är verkligen ingen höjdare. Det kan ju ta jättelångt tid innan den blir återställd. Men hoppas att du slipper det. Kram

    SvaraRadera