måndag 23 februari 2009

Uppdatering kanske...

Den här veckan har vi inte gjort nå speciellt så det är därför vi inte skrivit något på ett tag :)
Jag har jobbat några dagar den här veckan (ledig tisdag och onsdag) och småpysslat lite hemma. Cissi har varit här några kvällar och kollat på filmer med oss.
I fredags var jag upp på sjukhuset och fick ta blodprov i armvecket, det är det värsta jag vet, och dom tog fyra rör :( Dom ska kolla upp lite om mina utslag som jag har.
Jag fick reda på i veckan att kommunen ska varsla 60 personer i vården i härjedalen så nu är jag lite orolig att jag är en av dom. Fy, jag vill inte bli utan jobb :( Man får väl bli springvikarie igen då kanske.

Jag har jobbat i helgen, 11-timmarspass både lördag och söndag (7-20) så jag har inte gjort så mycket förrutom det i helgen. Och idag är jag ledig.
Hinkas hjälpte till att köra min mormors alla möbler och saker med släpvagn från härdal till sveg i lördags med Oskar, moster Majjan och Danne. Dom ställde allt i vårat kallgarage, där hade vi mycket plats för all ved som vi haft där inne är nästan slut så ;) Men nu blev det ganska fullt därinne. Dom hade kört en del på tippen oxå.
Mormor har fått sitt hus sålt och ska flytta till lägenhet i Sveg. Nu till helgen ska vi antagligen flytta alla möbler och grejjer från garaget till hennes nya lägenhet :)

Hinkas har tränat mycket nu i veckan, han har varit ute och cyklat dammenrundan en dag och cyklat några dagar, ca 1 timme varje gång innomhus på trainern (som motionscykel fast med sin egen cykel). Duktig är han :)
Idag var vi på gymmet en stund oxå. Hinkas gymmade och jag solade solarium ;) Jag blev inte nå röd som sist iaf. Vi åkte hem och duschade, hämtade upp Cissi hos mamma och åkte till farfar som fyller 75 år idag och firade han. Pappa, Eva och Madde var oxå där.
Vi drack kaffe och åt smörgåstårtor som Eva hade gjort och dom var väldigt goda :)
Sen hjälpte vi farfar att skrapa lotter, för han hade fått ganska många. Han vann lite på några oxå.
Efter det åkte vi och hyrde en film. Det var längesen faktiskt. "30 days of night" hette den med Josh Hartnett. Det var en vampyr-rysare ungefär. Så nu har vi nyss sett klart den och ska gå och lägga oss. Hinkas ska upp och jobba kl 7 imorgon. Jag är ledig imorgon med, men jag ska vara barnvakt från kl 9. Angelica kommer hit då och lämnar av Leon, 2 år, som ska vara här med mig imorgon medans hon jobbar.
Go natt // Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar