måndag 2 februari 2009

Filmdag

Idag var jag ledig efter en lååång arbetshelg. Jobbade 11 timmar på lördag och 12 timmar på söndag. Det var en seg helg. Men nu är jag ledig 2 helger framöver.
Hinkas åkte och jobbade kl 8 imorse men kom hem efter en timme, han hade tagit ut komp resten av dagen så han la sig och sov med mig ända till kl 12. Sen gjorde vi brunch och kollade på film. Vi kollade på "The day the earth stood still". Den var bra.
Hinkas har eldat hela dagen både i pannan och kaminen för det är kallt ute, och inne. Just nu är det -19,2 grader ute. Igår morse när jag åkte på jobbet kl åtta var det -24 grader. Det var kallt! Audin ville inte riktigt vara med då. :)
Efter filmen startade jag en maskin tvätt och en maskin disk. Sen plockade vi reda på en massa glas, burkar, flaskor och massa förbrukade värmeljus nere i baren som stått där sen invigningen i förrgår.
Vi åkte ner och lämnade glasen och burkarna på återvinningen och handlade lite på ica. Sen åkte vi till Oskar och lämnade tillbaka barstolarna som vi lånat av han. Tack för lånet! Vi ska köpa egna senare. Förresten så tyckte jag oxå att baren blev jättefin nu när den är klar. Den passade perfekt. Precis den storleken vi ville ha på den :) Nu är det bara ett överskåp kvar att bygga.
Sen nu på kvällen har vi sett två filmer till. "Journey to the center of the earth" med Brendan Fraser. Den var riktigt bra tyckte jag. Jag gillar äventyrsfilmer.
Vi har duschat och fikat och nu sist såg vi "Burn after reading" med Brad Pitt, George Clooney och John Malkovich. Den var inte så jätte bra. Lite konstig film men den gick ju att se iaf.
Så vi har haft en slö dag idag. Men det var skönt.
Jag är ledig imorgon med. Dom har ringt 2 gånger idag och frågat om jag ville jobba idag o imorgon men jag sa nej för en gångs skull. Jag måste vila ibland har jag kommit på nu på slutet ;)
Nu ska vi sova, gonatt!
// Millan

1 kommentar:

  1. Håller med. Baren blev jättefin och filmen burn after reading var verkligen inte bra. Konstig som sagt!

    kram på er

    SvaraRadera