torsdag 26 februari 2009

Millans tavlor

Tänkte visa några tavlor som jag har målat. Jag är ganska stolt över dom flesta iaf. Många av dom har jag målat på målarkurser som jag varit på i Äggen med Eliot Szuty.

Den här målade jag på målarkurs med Eliot i Äggen sommaren 04. En kall vintermorgon i Härjedalen. Den blev jag nöjd med. Den hänger i vårat kök. Det är Hinkas morfar Joe som gjort ramen till den.

Den här målade jag oxå på målarkurs i äggen med Eliot. Målade av ett foto på en solnedgång från sjön i Ortholmen. Hinkas föräldrar har en stuga där så där är vi mycket på sommrarna och fiskar.

Den här målade jag till min svärmor Gunilla när hon fyllde 50 år. En kåsa med hjortron.

Den här målade jag till Hinkas morfar Joe när han fyllde 70 år. Den här tavlan är den finaste jag gjort. Den är väldigt detaljerad. Det är sonfjället och en myr.

Här har jag målat på en postlåda till en arbetskollega -08.

Den här tavlan med mosippor målade jag på en målarkurs i Äggen med Eliot.

Oxå målat på en målarkurs i Äggen med Eliot. Den hänger i vårat kök. Men den här tavlan gillar jag inte, den blev inge bra. Joe som gjort ramen här med.

Den här målade jag för många år sen hemma. En solmåne. Jag gillar fantasy.

Den här fantasy-tavlan målade jag när jag gick i skolan, så den är några år. Men fin tycker jag.
// Millan

2 kommentarer: