söndag 8 februari 2009

Snö, snö och snö

Jag vill ha vår och sommar nu snart men det har snöat massvis i tre dagar nu, det bara vräker ner snö konstant. Man får skotta 2 gånger om dagen. Och varje dag har det kommit ca 20 cm :(
Det snöar lika mycket nu med när jag ser ut genom fönstret. Nu får det sluta snöa.
Jag och hinkas har varit ute och sopat av bilarna och skottat hela gården i eftermiddag. Det hade kommit ca 15 cm snö till sen igårkvälls när vi skottade och sopade av bilarna. Och mer lär det bli.

Här kommer lite bilder som jag knäppte på våran gård idag när vi just hade skottat klart alla kilo snö. Frusen blev man sen, Det är -13 grader ute. Men jag har hellre mycket snöande och skottande än att det ska vara jättekallt ute som -20 till -27 grader som det varit förra veckan. Brrr! Just sopat av bilarna och det börjar redan lägga sig på dom igen.


Den skottade snön är lika hög som bilen nästan ;)


Jätte mycket snö skottat.



Våra fina små gångar ut från dörren, och till bilparkeringen.


Mycket snö på fågelmatshuset. Och då tog jag bort snö där i förrgår.

// Insnöade Millan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar