torsdag 11 februari 2010

AVATAR


Igårkvälls kollade jag och Hinkas på James Cameron´s nya film Avatar. Vilken bra film! Det var en så fantastisk miljö, vackra färger och en bra story. Det var en typisk Millanfilm. Jag ville bara se mer när filmen var slut.
Vi ska köpa Avatar på Blueray sen för det var en film som man vill se igen.....och igen.


Jag har ju spelat tv-spelet "LittleBigPlanet" en hel del sista veckan. En kväll satt jag till kl 3 på natten och spelade (jag var ledig dagen efter). Det var ett riktigt roligt spel. Det är lite som Super Mario, man ska klara en massa olika banor och samla saker, klistermärken, poäng, och nycklar för bonusbanor. Man får allt eftersom nya kläder och saker och färger för att kunna ändra på sin spelfigur sackboy som man vill. Just nu är jag en ninja ;)
.
.
I förrgår var jag till optikern och provade linser. Jag har haft linser för många år sen så jag visste ju lite hur det kändes.
Dom första två sorters linser jag provade skavde lite så jag fick prova en tredje som var tunnare (och dyrare så klart), och den kändes inte alls när jag fick den på plats så dom skulle beställa hem den sorten i min styrka så jag kan börja använda linserna snart. Spännande.

Igår blev vi bjuden på fläskpannkaka hos farmor och farfar, gott gott.
Det har snöat väldigt mycket här igen sista veckan. För några dagar sen så snöade det 2 dm så då var pappa så snäll och skottade med snöslungan på våran gård, tack! Och iförrgår på natten kom det 2 dm snö igen, så då fick jag och Hinkas skotta hela gården. Det har varit kallt ute oxå, runt -20 grader en del dagar. Kallt och sen snö, kallt och sen snö.
Men man ska väl inte klaga, det är ju alltid värst åt dom i söder....såklart. Dom har kallast och mest snö, dom stackarna ;)

// Millan

2 kommentarer:

  1. Håller med dej!!Typisk Millanfilm...och spel. Ha en bra alla hjärtans dag och en toppen födelsedag..
    Varm stor bamsekram.
    m.Majjan

    SvaraRadera
  2. Ja spelet var ett typiskt Millanspel oxå ;)
    Ha en bra alla hjärtans dag ni med Majjan. Kram kram till er! // Millan

    SvaraRadera