onsdag 24 februari 2010

Herbalife

Jag var på en Herbalife-träff igårkvälls och fick väga mig på en speciell våg som räknade ut några värden bara genom att stå barfota på den. Värdena var faktiskt bra fast jag aldrig rör på mig och äter "fel" mat. Min metaboliska ålder (hur gammal kroppen känner sig) var 25 år, så det var ju bra, trodde den skulle visa 70 ;)
Jag har iaf bestämt mig för att testa, som några på jobbet, det här med att byta ut 1-2 måltider om dagen mot en näringsrik proteindrinkmix. Och även äta fiber-, örttabletter och multivitaminerna varje dag.
Och så finns det proteinsnacks som man kan äta som mellanmål och örtdrycker och måltidsbars.
Jag ska börja röra på mig, gå ut och gå och gå på gymmet ibland oxå. Jag var faktiskt på gymmet idag på brandstationen med Maria och Anita från jobbet i en timme. Det brändes i låren när vi skulle åka därifrån. Jag stretchade när jag kom hem men vi får väl se hur det känns i kroppen imorgon :)
// Millan

5 kommentarer:

  1. heja gumman min, vad duktig du är, älskar dig.....mamma

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare!!
    Vad fin eran sida har blivit också!! Ser nästan ut som tapet som ska upp snart.
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Älskar dig med mamma :)
    Ja tack, duktigare ska jag bli. Vi ska göra om sidan mer sen när jag vet hur den ska se ut :)
    Kram / Millan

    SvaraRadera
  4. Heja millan! De tycker jag är en bra ide av dej att börja röra på dej och gå på gymmet, men att dricka proteindrinkar och äta ört o vitaminpiller!!! De tror jag inte på. Äta rätt mat och röra på sej mera än vad man stoppar i sej....de lönar sej bäst..
    Kram på dej kära camilla/ moster majjan

    SvaraRadera
  5. Jo jag vet att det kanske räcker att röra på sig och äta nyttigare, men jag ska prova proteindrinkarna iaf :) Kram / Millan

    SvaraRadera