tisdag 9 februari 2010

Hinkas ute och cyklar...

Neh, faktum är att jag är inne och cyklar. Jag har lagt en del tid på cykeln för att försöka vara i så bra form som möjligt inför Vätternrundan i juni. Under januari och februari har jag hittills fått ihop 14 pass på totalt 12h. Passen blir längre och länge, just nu varierar jag mellan tre olika pass. Ett pass är 3*15min jobbiga intervaller där jag kör med 5min vila med lägre motstånd mellan passen, det andra är ett 4*4min pass som är riktigt tungt, man vill bara skrika/spy när man håller på och det sista är ett långt "distans-pass" där jag bara sitter och matar igenom, minst 90min ska det vara nu när bakändan börjar vänja sig vid att sitta på sadeln.

Det är inte bara cykling och tv-spel som försigår här. Igår när jag var hem på lunchen var Kalle här, vi skulle nämnligen börja med renoveringen av "kontoret /målar atteljén", men som sagt var Kalle redan här när jag kom på lunch och var redan klar med dagens syssla som var att plocka bort garderoberna inne i kontoret. Anledningen till att vi plocka bort dom är att vi ska regla upp väggen inne i kontoret så det blir en slät vägg där som vi ska ha skrivbordet vid, det ska vara ett L-format så det kommer även följa en annan vägg, så att både jag och Millan får plats här inne samtidigt. Sedan ska vi ta upp ett hål från andra sidan, innifrån köket alltså. Där kommer vi bygga in kyl och frys så att vi får bort den hemska 70/80-tals korridoren i köket som slösar värdefulla kvadratmeter. Så här ser det ut där garderoberna stod just nu. Man ser även Millans Silver Fang samling i vitrinskåpet som hon har lagt på tok för många tusen på, men det får hon skriva om själv ;)

Notera den fina blommiga tapeten högst upp som dom hade haft här inne tidigare.

Som jag tror vi skrivit tidigare så har vi redan köpt golv och tak, mörkt ek-golv och vita elite takplattor, likadana som övriga rum som renoverats. Tapeterna vet vi också exakt vad vi ska ha, så det är "bara" att regla upp den där väggen och sätta igång med tapetsering innan vi kan slänga på golv och sätta taket.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar