torsdag 11 februari 2010

Tjong!

Där satt jag i lugnan ro och cyklade, eller ja, det var inte i lugnan ro, jag körde dom där 4x4 intervallerna som man bara vill spy utav när det tjongade till i framväxeln på cykeln och den växlade ner. Som tur var så var jag klar med intervallerna och satt bara och nötte lite extra tid för att förbränna lite fläsk.
Jag vet inte alls vad som har hänt men den verkar inte låsa fast den främre växeln så nu går den på lilla klingan hela tiden. Det är ju inge kul, då får man ju inte upp nå fart.
Jag har ställt en fråga på ett cykelforum för att se om någon kan lista ut vad som hänt och om det är lätt att laga. Jag är inte direkt hemma på att meka cykel så får hoppas det är något lätt, ska försöka ge mig på att lossa och kolla om jag ser vad som är fel.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar